رفتن به بالا

پایگاه خبری دزآفاق/ اخبار سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون در این شهرستان گفت: تاکنون ۲۰۶ هزار دُز واکسن کرونا در دزفول تزریق شده است.  علی قمیشی روز یکشنبه در گفت وگوی رادیویی گفت : وضعیت بیماری کووید ۱۹ تا حدودی نزولی شده که خبری خوشحال کننده برای مردم و کادر درمان است. وی از همکاری نیروهای بسیج، […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون در این شهرستان گفت: تاکنون ۲۰۶ هزار دُز واکسن کرونا در دزفول تزریق شده است.

 علی قمیشی روز یکشنبه در گفت وگوی رادیویی گفت : وضعیت بیماری کووید ۱۹ تا حدودی نزولی شده که خبری خوشحال کننده برای مردم و کادر درمان است.
وی از همکاری نیروهای بسیج، هلال احمر و نیروهای جهادی قدردانی کرد و گفت: شرایط سختی پشت سر گذاشتیم و اکنون روند بیماری به سمت نزولی شدن در حال حرکت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه روند نزولی بیماری به معنای اتمام کرونا نیست، افزود: این بیماری به صورت موجی و سینوسی حرکت می‌کند؛ در برخی مواقع صعودی و برخی مواقع نزولی است.

وی ادامه داد: ۲۰ روز پیش حدود ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری و ۷۰۰ بیمار روزانه درمان می‌شدند ولی اکنون تعداد کمتر شده و حدود ۲۰۰ بیمار بستری و زیر ۳۰۰ بیمار نیز به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

قمیشی گفت: تلاش وسیعی که برای واکسیناسیون علیه کرونا انجام می‌شود، امیدوارکننده و خوشحال کننده است و باید تداوم یابد تا مصونیت نسبی در برابر بیماری ایجاد شود.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که با تعداد زیاد واکسن دریافتی موجود و راه اندازی مراکز تجمیعی استاندارد و بزرگتر فضایی ایجاد کنیم تا واکسیناسیون بهتر انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: جمعیت بالای ۱۸ سال دزفول حدود ۳۲۵ هزار نفر است که باید بالای ۶۰۰ هزار دُز واکسن برای آنها تزریق شود.

وی افزود: تاکنون ۲۰۶ هزار دُز واکسن تزریق شده و پیش بینی می‌شود تا بهمن ماه ۶۰۰ هزار دُز تزریق کنیم؛ در واقع ۲ برابر واکسیناسیونی که تاکنون انجام شده باید انجام شود.

قمیشی گفت: مردم دزفول از نظر سطح فرهنگی و دانش سلامت، فرهیخته، مطالبه گر و پیشقدم هستند؛ ما نیز  فضا را فراهم می‌کنیم و در اولین فرصت، واکسیناسیون را انجام می‌دهیم.

وی افزود: با نزولی شدن روند بیماری و واکسیناسیون نباید تصور کرد که ویروس از بین رفته زیرا افرادی که واکسن زده‌اند هم بیمار خواهند شد ولی شدت بیماری زیاد و یا منجر به فوت نخواهد شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها