رفتن به بالا

پایگاه خبری دزآفاق/ اخبار سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۵ جماد أول ۱۴۴۶
  • 2024 Sunday 17 November
  • چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
  • کد خبر : 946
  • مشاهده : 168 بازدید
  • خبر مهم و فوری
  • چاپ خبر : اجرای پروژه تعریض جاده بن جعفر بدون‌ قرارداد فی مابین سازمان عمران شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی

راه و شهرسازی نباید بدون قرارداد پروژه را واگذار میکرد یا شهرداری نباید بدون قرارداد پروژه را اجرا میکرد ؟ از جمله مباحث عجیب در جریان طرح پرحاشیه تعریض جاده بن جعفر در جلسه امروز شورای شهر دزفوا امضا نکردن قرارداد بین شهرداری دزفول و اداره کل راه و شهرسازی است که سید باقر موسوی‌فخر عضو […]

راه و شهرسازی نباید بدون قرارداد پروژه را واگذار میکرد یا شهرداری نباید بدون قرارداد پروژه را اجرا میکرد ؟

از جمله مباحث عجیب در جریان طرح پرحاشیه تعریض جاده بن جعفر در جلسه امروز شورای شهر دزفوا امضا نکردن قرارداد بین شهرداری دزفول و اداره کل راه و شهرسازی است که سید باقر موسوی‌فخر عضو این شورا در جلسه امروز به آن اشاره کرد.

این موضوع از دلایل اصلی تامین نشدن اعتبارات عنوان شده است.

این طرح سال گذشته با فشار رسانه‌‌ای توسط شهرداری به عنوان پیمانکار کلنگ زنی شد اما حالا با گذشت یک سال و نیم از کلنگ زنی آن ، پروژه متوقف و یا با روند بسیار کندی مواجهه است و سازمان عمران شهرداری دزفول به عنوان پیمانکار عدم تامین اعتبار آن را علت این موضوع عنوان کرده است

بنا به گفته ایمان حسینی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری دزفول در یک سال گذشته نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری در این طرح هزینه شده است ضمن اینکه شهرداری حدود ۲۰ میلیارد ریال صورت وضعیت دارد.

حسینی ادامه داد: شهرداری از حدود ۶ سال قبل هم به دلیل اقدامات انجام شده در یکهزار و ۲۰۰ متر ابتدایی جاده بن جعفر نزدیک به هفت میلیارد ریال طلب دارد که هنوز پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه آسفالت یک کیلومتر جاده بن جعفر نیازمند تامین قیر است، پیشرفت فیزیکی طرح تعریض این جاده را حدود ۶۰ درصد عنوان و بیان کرد: زهکشی و کانال کشی این جاده با وجود پرداخت نشدن طلب شهرداری انجام شده است.

حال سوال اینجاست چرا شهرداری دزفول بدون قرارداد این پروژه را آغاز کرد ؟

آیا قبول این پروژه از سوی شهرداری با مجوز شورای شهر بوده است ؟

آیا قبول پروژه بدون قرارداد و یا اعطای پروژه به پیمانکار بدون طی کردن روند اداری و قانونی توسط شهرداری و یا اداره راه و شهرسازی اقدامی قانونی بوده است ؟

ایا وقتی قراردادی منعقد نشده ، میشود اداره کل راه و شهرسازی پول و یا اعتباری به پیمانکار یعنی سازمان عمران شهرداری دزفول پرداخت کند ؟

سازمان عمران شهرداری چرا وقتی قراردادی منعقد نشده و معلوم نیست سرنوشت این پول چه میشود ۴۰ میلیارد ریال هزینه کرده در حالی که برگشت این پول به دلیل نبود قرارداد در ابهام است اقدام به اجرای پروژه کرده است ؟

وقتی قراردادی منعقد نشده سازمان عمران شهرداری بر اساس کدام قرارداد و به کدام کارفرما صورت وضعیت ۲۰ میلیارد ریالی ارائه داده است ؟

امیدواریم مسئولان مربوطه خصوصا شورای شهر به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری جواب این سوالات و ابهامات را برای مردم روشن سازد.

در پایان آنچه مسلم است اقدامات لجوجانه و احساساتی شهرداری جهت انجام این پروژه و عدم بی توجهی مسئولان شهرداری وقت به شورای شهر و عدم تسلط شورای پنجم بر عملکرد شهرداری است که باعث شده امروز شاهد بروز چنین مشکلی باشیم انهم در پروژه مهمی که باعث بروز حوادث جانی برای شهروندان شده است که هیچ ارتباطی به حوزه شهرداری دزفول نداشت اما امروز باعث شده علاوه بر بدهی و ابهام در بازگشت هزینه‌ها ، شهرداری دزفول مورد انتقاد عدم انجام این پروژه قرار گیرد.

سال گذشته پس از انکه بر خلاف روال معمول شهرداری به عنوان پیمانکار نه کارفرما اقدام به کلنگ زنی و راه اندازی شوی تبلیغاتی و رسانه ای برای این پروژه صورت داد بسیاری از دلسوزان این اقدام را اشتباه دانسته و معتقد بودند روال معمول انجام کلنگ زنی باید توسط کارفرما ( اداره راه و شهرسازی ) صورت گیرد نه پیمانکار ( شهرداری دزفول )

 

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها