تمرکز مهرداد بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی بر سر مسائل حاشیه ای به جای مسائل زیرساختی
توضیحات رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول درباره حادثه تلخ جاده حمزه
تماس استاندار خوزستان با فرماندار دزفول پس از حادثه دلخراش جادهای در جاده حمزه دزفول
مرگ پنج نفر بر اثر تصادف در جاده حمزه دزفول
شیاد سایبری و عامل انتشار تصاویر خصوصی ۱۵ دختر نوجوان در دزفول دستگیر شد
۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای شبکه آب شرب و پروژه فاضلاب شهر دزفول در کتاب بودجه کشور قرار داده شده است
۶ پروژه بزرگ آبرسانی در نقاط مختلف شهرستان دزفول به بهره برداری رسیدنماینده فعلی مجلس در دزفول اعلام کرده است که پروژه تعریض جاده حمزه به دزفول در دوره حضور وی در مجلس دهم آغاز شد و بخشی از عملیات اجرایی آن نیز در دولت دوازدهم پیشرفت داشت، اما با پایان دوره مسئولیت او در سال ۱۳۹۹، این پروژه مهم متوقف شد. بررسی سوابق مدیریتی وزارت […]
نماینده فعلی مجلس در دزفول اعلام کرده است که پروژه تعریض جاده حمزه به دزفول در دوره حضور وی در مجلس دهم آغاز شد و بخشی از عملیات اجرایی آن نیز در دولت دوازدهم پیشرفت داشت، اما با پایان دوره مسئولیت او در سال ۱۳۹۹، این پروژه مهم متوقف شد.
بررسی سوابق مدیریتی وزارت راه و شهرسازی در دولت قبل نشان میدهد:
۱۰ دی ۱۴۰۱ – مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمدحسین پناهیفر را بهعنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان منصوب کرد.
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ – وزیر راه در سفری به دزفول تنها در افتتاح سالن چندمنظوره ورزشی فتحالمبین (طرح بازآفرینی شهری) حضور یافت.
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ – بذرپاش بار دیگر به دزفول سفر کرد، اینبار برای آغاز عملیات اجرایی ۵۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن و واگذاری سه هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت؛ پروژههایی ملی که ربط مستقیم با وضعیت زیرساختهای جادهای دزفول نداشتند
۱۰ مرداد ۱۴۰۴ – وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی، مسعود بیاتمنش را بهعنوان مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خوزستان منصوب کرد.
این تغییرات پیاپی نشان میدهد که وزیر راه و شهرسازی دولت قبل در طول دوره مسئولیت خود دو بار مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان را تغییر داده است؛ اقدامی که بیانگر نبود تمرکز کافی در مدیریت، ناپایداری سیاستها و دور شدن توجه از پروژههای عمرانی اولویتدار استان است.
چنین روندی معمولاً موجب کندی تصمیمگیری، توقف برنامهها و فرسایشی شدن پروژههای حیاتی میشود و در نتیجه، انرژی دستگاه بهجای تمرکز بر تکمیل طرحهای نیمهتمام، صرف مسائل مدیریتی و حاشیهای میگردد.
این در حالی است که پروژه تعریض جاده حمزه – دزفول از مهمترین نیازهای زیرساختی شهرستان بوده؛ پروژهای که سالها پیش آغاز شده و در دولت دوازدهم نیز بخشی از آن پیشرفت داشته است. اما در چهار سال گذشته، هیچ اقدام اجرایی قابل توجهی برای ادامه این طرح مهم ثبت نشده است.
حادثه دلخراش اخیر در این محور، بار دیگر ضرورت ایمنسازی و توسعه این جاده پرتردد را برجسته کرده است.
اگرچه قصور رانندگی در وقوع حادثه نقش داشته است، اما کارشناسان معتقدند که اگر تعریض جاده بهموقع انجام شده بود، احتمال کاهش تلفات انسانی بسیار بیشتر بود.
چرا وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم طی چند سال حضورش هیچ اقدام عملی جدی برای احیای پروژه تعریض جاده حمزه – دزفول انجام ندادهاند؟
و چرا دو سفر وزیر راه به دزفول صرفاً به افتتاح طرحهایی محدود شد که عمدتاً توسط بخش خصوصی یا دستگاههای خصولتی اجرا شده و ارتباط مستقیمی با زیرساختهای حیاتی شهرستان نداشتهاند؟
دیدگاهتان را بنویسید